top of page

Familiaris & Fides et Cultura 2020

Niezwykły i niezapomniany czas 15.-22. sierpnia 2023! ❤️ Na zaproszenie Fides et cultura 2020 wspólnie z grupą wspaniałych ludzi podjęliśmy podróż śladami Świętego Jana Pawła II 👣 Mottem całego wydarzenia były tytułowe słowa piosenki Agnieszki Osieckiej "Na całych jeziorach Ty", w której to usłyszeć można o miłosnej spowiedzi z happy endem, kiedy to wreszcie kochankowie żeglują razem po mazurskich jeziorach. Piękny i wyruszający obraz, do którego powracaliśmy każdego dnia naszego wyzwania. Naszym głównym celem była filozoficzna dysputa i głębokie zamyślenie nad jego dramatem "Przed sklepem u jubilera / podtytuł: Medytacja o sakramencie małżeństwa przechodząca chwilami w dramat", napisanego przez Karola Wojtyłę przed jego wielkimi dziełami teologicznymi.

Ale to nie wszystko! 💥

Nasz patron uwielbiał również spływy kajakowe, zwłaszcza w okolicach Suwałk 🛶Dlatego też postanowiliśmy połączyć te dwie pasje 😎Nasza grupa była naprawdę zróżnicowana, obejmując nie tylko księży i młodzież, ale także rodziny, parę zaręczoną i wdowca. Dzięki temu mogliśmy reprezentować różnorodne doświadczenia związane z tematem miłości i małżeństwa.

Nie możemy zapomnieć, że nasza wyprawa miała międzynarodowy charakter, a uczestnicy pochodzili z Polski, Niemiec, Anglii, Hiszpanii, Ukrainy, Indii i Australii 🌍

Nasza podróż rozpoczęła się w magicznym byłym klasztorze Wigry. To miejsce okazało się idealne na początek naszej wyprawy. Kościół wciąż był w użyciu, więc mogliśmy uczestniczyć w codziennych mszach. Pokoje gościnne pozwoliły nam poczuć ducha życia klasztornego, a sala konferencyjna i piękna łąka za klasztorem były doskonałymi miejscami do spotkań, śpiewu i rozmów 🎷🪇🪘

Wyruszyliśmy na wycieczkę rowerową po malowniczym Wigierskim Parku Narodowym 🚵🚵🏻‍♀️ Ta przygoda na dwóch kółkach okazała się czasem pełnym niespodzianek, ale każdy wrócił na miejsce w dobrym nastroju. Wieczorem mieliśmy okazję do jeszcze bliższego kontaktu podczas wspólnego grilla, dzięki czemu staliśmy się jeszcze bardziej zgraną ekipą 👌🏻🤘🏻

Następne dni to sesje filozoficzne, dyskusje o miłości i odpowiedzialności zawartej w dziele Wojtyły oraz wrażliwość na dramat "Przed sklepem u jubilera"🎫🎭 Nie zabrakło też wyjątkowej mszy ślubnej, która wpisała się w tematykę naszej podróży, a także była wyjątkowym połączeniem kultur, jako msza polsko-francuska 👰🏼‍♀️🤵🏼‍♂️

Kolejny dzień to pełne zwiedzania, odwiedziliśmy Sejny, punkt widokowy w Smolnikach i granicę rosyjsko-litewsko-polską w Wisztynie. Niezapomniane były także kulinarne doświadczenia, takie jak kartacze, babka ziemniaczana i sękacz 🥘🍻Wieczorem mieliśmy okazję doświadczyć lokalnej kultury, dzięki występom tradycyjnego zespołu muzycznego i tanecznego.

Sobota to dzień rozpoczęcia spływu kajakowego do Augustowa. To było prawdziwe wyzwanie, ale dzięki współpracy i wsparciu między partnerami, osiągnęliśmy nasz cel. Trasa głównie prowadziła nas przez wąską rzekę Czarna Hańcza, co stanowiło wyzwanie nawigacyjne ze względu na dużą liczbę kajaków 🚣‍♂️

Niedziela to kolejne emocje, duże jeziora i wiele śluz na Kanale Augustowskim. Mieliśmy okazję zbliżyć się jeszcze bardziej jako grupa i zrozumieć nie tylko historię przemysłową, ale także duchowe dziedzictwo naszego głównego patrona. Byliśmy szczęśli, że mogliśmy podążać jego śladami 👣

Nasza podróż zakończyła się w malowniczym miejscu o nazwie Płaska, gdzie mieliśmy jeszcze czas na relaks w chatkach i strefie wellness🛖🏕️ 🏊🧘🏻‍♀️🛶 Ostatnie dni to sesje filozoficzne i ostatnia msza święta, które dały nam możliwość podsumowania naszych wrażeń💥

Pożegnanie we wtorek było trudne dla nas wszystkich, ale duch wspólnoty trwa. Niektórzy z nas zostali w Augustowie dłużej, inni odwiedzili się nawzajem w swoich miastach. To były niezapomniane letnie wakacje, pełne przygód, nauki i pięknych chwil🎈

Dziękujemy Fides et cultura 2020🎫🎭 Jesteście szałowi 😍

Czekamy na kolejne podróże i wspólne innowacyjne projekty! 🌍❤️